لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه » آرایش و زیبایی » کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود؟ کمبود مواد غذائی است ( غذای پیاز مو )

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود؟ کمبود مواد غذائی است ( غذای پیاز مو )

شایع ترین دلیل ریزش مو کمبود مواد غذائی است ( غذای پیاز مو )

دلایل ریزش مو در زنان و دختران و روش های درمان

چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟.قرص ویتامین مو.بهترین مولتی ویتامین برای مو.کمبود کدام ویتامین باعث سفیدی مو میشود.کمبود چه ویتامینی باعث عصبانیت میشود.کمبود چه ویتامینی باعث شوره سر میشود.درمان ریزش مو در زنان با داروهای گیاهی.درمان قطعی ریزش مو در زنان.درمان ریزش شدید موی سر.کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود.

 

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید، آنمی (کم خونی) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.

اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو، نمی توان نادیده گرفت.

تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعداز جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند; چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شد. شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است، زیرا معمولا برای کاهش وزن خود رژیم های غیراصولی را به کار می برند که نتیجه آن بروز این مشکل است.

همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی درزمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین های گروه B و… می گردند. در مطلب زیر که برگرفته از سایت تبیان است منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است.
– پروتئین: پروتئین اساس و پایه نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن، پوست و… می باشد و در موادی مانند انواع گوشت (مرغ، ماهی و گوشت قرمز)، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.
– کلسیم و منیزیم: گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم، منیزیم و پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.
– ویتامین های گروه B: یکی از راه های درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است.
منابع غنی ازB6  :جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک، گوشت، غلات سبوس دار، مخمر و زرده تخم مرغ.
منابع غنی از بیوتین: جگر، گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی.
–  آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان شامل ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، کلم بروکلی، گریپ فروت قرمز وجود دارد)، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگارکشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. همچنین باعث ساخته شدن موی جدید و استحکام آن می شوند. به هرحال رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد.
– کاهش مصرف نمک: درمورد کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده است، اما درصحت این نظریه ها تردید وجود دارد. ولی در هرحال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید است.
– کاهش مصرف چربی: دانشمندان ژاپنی براساس تحقیقات خود معتقدند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد. به این ترتیب که قسمتی از پوست سر آنزیمی به نام گاما- آلفا- رداکتاز تولید می کند. این آنزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود که این ترکیب باعث ریزش مو می شود. غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این آنزیم را تولید می کنند. وجود چربی زیاد در غذا باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت این غدد برای تولید آنزیم نام برده می شود. بهترین توصیه این است که غذاهای مفید و خوشمزه اما کم چرب مصرف نمایید. البته این عمل باعث رویش موی جدید نمی شود، اما می تواند از ریزش سایر موها جلوگیری کند. به طور کلی باعث سلامت جسم نیز می شود.
– مصرف مخمر: همچنین مصرف مقداری مخمر همراه یک لیوان آب پرتقال در صبح بسیار سودمند می باشد; زیرا مخمر منبع مناسبی از ویتامین های گروه B و املاح کمیاب (املاحی که بدن به میزان خیلی کم به آنها نیاز دارد) و اسیدهای آمینه است.
– مصرف امگا۳ و امگا۶: به علاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارای اسیدهای چرب امگا۳ و تخمه آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب امگا۶ است، مفید می باشد. برخی از مردم برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود تمایل دارند از قرص و دارو استفاده کنند و کمتر سراغ مواد غذایی مفید می روند. متخصصان تغذیه معتقدند که تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از مواد مغذی این قرص ها جذب می شوند و هنوز عوامل ناشناخته زیادی در غذاها وجود دارد که هنوز به شکل شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هرگز نمی تواند جانشین غذا شود و فقط در مواقع ضروری از مکمل های غذایی می توان استفاده کرد. بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ با سلامت مو در ارتباط هستند; زیرا اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلا مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند.
منابع اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶: اسیدهای چرب امگا۳ شامل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است در ماهی های آب سرد مانند ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی یافت می شود. اسیدهای چرب امگا۶ شامل اسید لینولئیک و امگا لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند.
طبق نظر کارشناسان تغذیه می توان گفت ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B مانند بیوتین، اسیدفولیک، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مانند روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی برروی مو دارند. آزمایش ها حاکی از آن است که مصرف بیوتین بهصورت مکمل باعث تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های مو می شود.

لینک پیشنهادی:

=ریزش مو و ۶ دلیل عمده ریزش مو در خانمها + درمان

=آب پیاز در ازبین بردن لک و جوش پوست

=چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟۷ ویتامین کمک کننده به رشد مو

=آیا اصلاح ریش و مو با تیغ باعث رشد بیشتر آن می شود

=تاثیر جادویی قرص بیوتین در سرعت بخشیدن به رشد موها

منبع : ابتکار نیوز

درمان ریزش شدید مو در مردان.درمان خانگی ریزش مو در زنان.درمان ریزش مو با آب پیاز.کم پشتی موی جلوی سر در خانمها-ریزش مو, تقویت مو, تقویت کننده مو, تقویت کننده موی سر, راههای تقویت مو, روشهای تقویت مو, داروی تقویت مو, داروهای تقویت مو, ماسک تقویت مو

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


کپی برداری از مطالب آن، تنها با ذکرلينكمنبع مجاز می باشد. مسئولیت محتوای کتابها به عهده نگارنده بوده و مجله سه تيا هیچ مسئولیتی را در این خصوص نمی پذیرد - طراحی شده توسط پارس تمز-انتشار توسط تولز کمپ