هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه » سلامت » بدنسازی گردن+تمرینات بدنسازی ویژه عضلات گردن

بدنسازی گردن+تمرینات بدنسازی ویژه عضلات گردن

تمرینات بدنسازی ویژه عضلات گردن

۱-چانه تو سینه

چانه تو سینه

مشخصات حرکت

نام حرکت:  چانه تو سینه (Chin To Chest)
نوع حرکت:  قدرتی
عضله اصلی حرکت:  عضلات گردن
ابزار اجرا:  بدون وسیله خاص
سطح:  مبتدی

شیوه اجرای حرکت

تصویر عضله اصلی حرکت

عضله گردن

  1. پنجه دست ها را پشت سر قلاب کرده و چانه را به سینه نزدیک نمایید (وضعیت شروع).
  2. با انقباض عضلات پشت گردن سعی کنید سر را صاف کنید. همزمان با دست در مقابل حرکت سر مقاومت ایجاد کنید. حین اجرای این حرکت عمل بازدم را اجرا کنید.
  3. به آرامی به وضعیت شروع برگشته و حرکت را با توجه به برنام تکرار نمایید.

۲-پشت گردن درازکش با وزنه

پشت گردن درازکش با وزنهپشت گردن درازکش با وزنه

مشخصات حرکت

نام حرکت:  پشت گردن درازکش با وزنه (Lying Face Down Plate Neck Resistance)
نوع حرکت:  قدرتی
عضله اصلی حرکت:  عضلات گردن
ابزار اجرا:  صفحه وزنه
سطح:  نیمه حرفه ای

 

شیوه اجرای حرکت

تصویر عضله اصلی حرکت

عضله گردن

  1. روی نیمکت به شکم دراز کشیده، طوری که سر و گردن خارج از نیمکت باشد. صفحه وزنه ای متناسب با آمادگی خود با دست گرفته و پشت سر قرار دهید (وضعیت شروع).
  2. در حالیکه وزنه را پشت سر نگه داشته اید، به آرامی سر را پایین بیاورید. حین اجرای این حرکت عمل دم را انجام دهید.
  3. به آرامی سر را بالا بیاورید و به وضعیت شروع برگردید، در حالیکه عمل بازدم را انجام می دهید.
  4. تمرین را با توجه به برنامه تکرار نمایید.

توجه: دقت نمایید حین اجرای این تمرین برای پیشگیری از آسیب دیدگی و کشیدگی عضلات، از انجام حرکات سریع و ناگهانی خودداری نمایید!

۳-جلو گردن درازکش با وزنه

جلو گردن درازکش با وزنهجلو گردن درازکش با وزنه

مشخصات حرکت

نام حرکت:  جلو گردن درازکش با وزنه (Lying Face Up Plate Neck Resistance)
نوع حرکت:  قدرتی
عضله اصلی حرکت:  عضلات گردن
ابزار اجرا:  صفحه وزنه
سطح:  نیمه حرفه ای

 

شیوه اجرای حرکت

تصویر عضله اصلی حرکت

عضله گردن

  1. روی نیمکت به پشت دراز بکشید، طوریکه سر و گردن خارج از نیمکت باشد. صفحه وزنه ای را به دست گرفته و در حالیکه وزن آن را به سر منتقل می کنید، دست را به پیشانی تکیه دهید. در این حالت سر را به آرامی پایین برده و عمل دم را انجام دهید (وضعیت شروع).
  2. به آرامی به انقباض عضلات گردن سر را بالا بیاورید و عمل بازدم را حین آن انجام دهید.
  3. حرکت را با توجه به برنامه تکرار نمایید.

 

توجه: دقت نمایید حین اجرای این تمرین برای پیشگیری از آسیب دیدگی و کشیدگی عضلات، از انجام حرکات سریع و ناگهانی خودداری نمایید!

 

منبعevarzesh.ir

ورزش برای کلفت شدن گردن.تمرین عضلات گردن.چاقی گردن.تمرینات گردن در کشتی.تمرین گردن با وزنه.بزرگ کردن گردن.افزایش حجم عضلات گردن.گردن کوتاه

ورزش برای گردن درد+ابا نجام نرمش و ورزش های طبی گردن درد را کاهش داد

درد گردن و پشت سر+درد در ناحیه‌ی عقب سر و گردن

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


کپی برداری از مطالب آن، تنها با ذکرلينكمنبع مجاز می باشد. مسئولیت محتوای کتابها به عهده نگارنده بوده و مجله سه تيا هیچ مسئولیتی را در این خصوص نمی پذیرد - طراحی شده توسط پارس تمز-انتشار توسط تولز کمپ